News
20.05 - Festival Embaroquement Immédiat 02.06 - Festival de Froville Amarillis on Radios MéChatmorphoses à Caen et Rennes

Antonio Vivaldi

Concerti per flauto, per violoncello

Presentation

The Amarillis trio, in chamber form for the first time, offers us a panorama of Vivali’s concertos for recorder and cello. The programme alternates the voices of sopranino recorder, alto recorder and cello in order to recreate a concert given at the Ospedale della Pièta.

With the greatest possible subtlety, this recording joyfully reinvents the variety of colour, rhythmic contrasts and dynamics that provoke dramatic climaxes or melancholic reveries.

Awards

Monde de la Musique 4****

La Scène musicale 5*****

Crescendo (Belgique) Joker (meilleure récompense)

Fono Forum (Allemagne) 4****

BBC music magazine 3,5 performance and sound

Scherzo (Espagne) Exceptional

What the press says

Diapason { février 2004 }
« … flatté par l'élégance du discours des belles individualités solistes, par la subtilité de l'accompagnement à un instrument par partie, très étudié dans la précision apportée aux nuances dynamiques et à la palette des couleurs, par le soin aussi, du traitement de la basse...
Read more
Classica { mars 2004 }
"Héloïse Gaillard proves yet again that she perfectly masters the oboe as well as the recorder, or “gentle flute”. What variety of tone, what intelligent phrasing! […] In these lively, almost daring tempos, where many a musician would have been in danger, she plays quite at ease...
Read more
Le Monde de la Musique { février 2004 }
Philippe Venturini
"This mille-feuille of Vivaldi is as full-flavoured as it is contrasted. […] The virtuosity of the recorder exalts the lyricism of the cello. Héloïse Gaillard perfectly masters her instruments: the clear attacks, consistent breath, subtle nuances, fluid phrasing, varied colour and trills enrich the solo melody. […] The slow movements are poetic treasures."
Ouest France { 12février 2004 }
« Elles relèvent le défi avec crânerie, aux côtés d'une formation qui s'affirme dans le paysage baroque français au fur et à mesure de ses sorties. Mais on y apprécie une approche élégante et délicate qui ne se départit pourtant pas d'un nécessaire caractère. »
Le Midi Libre { 04mars 2004 }
"Amarillis brings a new flavour to the most well-known concertos. […] The recorder is totally exhilarating. […] The adagios in the RV 401 and RV 402 are truly profound. The vivacity is intact, and taken up by the virtuoso accompanists who therefore cannot be overlooked....
Read more
La Vie { 25mars 2004 }
« Ce qui frappe ici, c'est plutôt l'empathie avec la musique de Vivaldi, si riche que son interprétation peut toujours être renouvelée. Héloïse Gaillard, véritable âme de cet ensemble Amarillis, lui a fait mener une recherche sonore exceptionnelle. Les sept concertos du Prêtre roux rassemblés ici s'y révèlent en conséquence plus magiques encore qu'à l'accoutumée. »
Scherzo { juin 2004 }
Pablo Queipo de Llano Ocaña
« Esta interpretación de Amarillis […] merece un lugar entre las más destacadas referencias del Prete Rosso pues está realizada con verdadero primor técnico, exquisito conocimiento estilístico y elocuente, a la par que muy elegante, sensibilidad expresiva, con vehemencia pero sin afectaciones o excesos gratuitos. Amarillis ofrece una transparencia cristalina de texturas, un fraseo de musicalidad superlativa, una tímbrica refinada y unas prestaciones técnicas sobre el instrumental barroco sencillamente excelentes, con las dos solistas participantes naturalmente a la cabeza, las virtuosas hermanas Gaillard. »
BBC music magazine { avril 2009 }
George Pratt
"The musicians play with infectious energy […]. They’re rhythmically subtle: they lift the spirit with a hypnotic sewing-machine pulse, but then teasingly release the tension with contemplative moments in the solo episodes. [...] Amarillis raises huge, terrifying seas...Read more

Distribution

AMARILLIS

Héloïse Gaillard recorders

Violaine Cochard harpsichord

Ophélie Gaillard cello

David Plantier, Lorenzo Collito violins

Patricia Gagnon viola

Richard Myron double bass

Laura Monica Pustilnik archlute and guitar